Podatnik posiadający urządzenie fiskalne powinien bezwzględnie dbać o to żeby książka serwisowa była cały czas przy kasie fiskalnej. Przede wszystkim nie powinien jej zniszczyć, a co gorsza jej zgubić. Jeżeli już stanie się najgorsze, zgodnie z obowiązującymi przepisami Podatnik stosujący urządzenia fiskalne w celu otrzymania duplikatu książki serwisowej powinien:
- Pisemnie zgłosić do Urzędu Skarbowego zaginięcie książki serwisowej.
- Potwierdzoną kopię pisma przesłać do serwisu głównego (w zależności kto jest producentem kasy), wraz z danymi do wystawienia faktury oraz wysyłki.
- Serwis główny, występuje do podmiotu prowadzącego serwis danej kasy o wydanie wszystkich danych dotyczących przeglądów technicznych oraz wykonanych napraw.
- Następnie uzupełniony duplikat książki serwisowej zostaje wydany dla podatnika.
(Dz.U. z dn. 15 marca 2013r. Nr 0, poz. 363)
Ust. 2
§ 14. 1. Podatnicy stosujący kasy:
8) powiadamiają niezwłocznie naczelnika urzędu skarbowego o utracie książki kasy;
9) występują niezwłocznie do podmiotu prowadzącego serwis główny o wydanie duplikatu
książki kasy w przypadku jej utraty.
Ust. 3
§ 28. Podmiot prowadzący serwis główny, na wniosek podatnika, wydaje duplikat książki
kasy. Duplikat zawiera na stronie tytułowej napis ,,DUPLIKAT’’ oraz wszystkie
dotychczasowe wpisy, w szczególności dane dotyczące obowiązkowych przeglądów
technicznych.
§ 22. 1. Dokumentację dotyczącą serwisu kas prowadzi podmiot prowadzący serwis
główny.
2. Podmiot prowadzący serwis kas przekazuje podmiotowi prowadzącemu serwis główny
dokumentację dotyczącą serwisu kas (lub jej kopię), za okresy kwartalne, do 10. dnia
miesiąca po zakończeniu kwartału. W przypadku przekazania dokumentacji dotyczącej
serwisu kas podmiot prowadzący serwis kas zachowuje jej kopię.