Firmy sprzedające i serwisujące urządzenia fiskalne powinny powiadamiać klientów o ewentualności kupienia dodatkowej kasy, jako rezerwowej. Serwis nie odpowiada za to, że podatnik nie posiada kasy rezerwowej, jest to obowiązek podatnika, aby w trakcie awarii nie prowadzić sprzedaży lub zastąpić kasę podstawową, kasą rezerwową. Pomyśl ile możesz stracić! W przypadku poważnej awarii, serwis ma prawo naprawiać Twoją kasę nawet 14 dni, a kary za prowadzenie sprzedaży bez kasy fiskalnej są na prawdę niemałe.
- Kasę rezerwową najlepiej nabyć przy pierwszym zakupie. Wtedy mamy prawo do zwrotu 90% jej wartości netto, nie więcej jednak niż 700 zł za każde urządzenie fiskalne.
- Kasa rezerwowa musi przechodzić obowiązkowe przeglądy okresowe tak jak w przypadku kasy podstawowej (minimalnie co 2 lata).
- Nagłówek kasy rezerwowej powinien być taki jak na kasie podstawowej i powinien zawierać dopisek „KASA REZERWOWA”. Stawki podatku VAT oraz nazwy PLU również muszą być identyczne.
- W dniach i miesiącach, w których prowadzona była sprzedaż ewidencjonowana na kasie rezerwowej, należy drukować raporty dobowe i miesięczne.
Brak produktów ...